Search

מנהל טוב

אנשים לא עוזבים ארגונים, אנשים עוזבים מנהלים.

כשאתה מנהל טוב, עובדיך ישמרו לך אמונים, ילכו אחריך גם אם הסביבה הארגונית פחות מתאימה להם.


מנהל - משפיע, מניע ורותם אנשים, ע"מ להפיק מהם את המירב במילוי משימותיהם.


איך מזהים קבוצת עבודה שזכתה במנהל טוב?


התבוננות בסביבתה של קבוצת עבודה שמנוהלת ע"י מנהל ראוי

תשקף לנו תמונה בה התנהלות העובדים מתאפיינת ב:

- אווירה טובה, חיוך, מורל גבוה;

- משמעת ועמידה בתוכנית העבודה;

- ראש גדול ולקיחת אחריות;

- עבודת צוות, עזרה הדדית, שיתוף פעולה;

- מוטיבציה גבוהה למילוי התפקיד על הצד הטוב ביותר מתוך תחושת שייכות;

- פעילויות משותפות גם מחוץ לשעות העבודה, אוהבים להיות ביחד;

מהם הכישורים הנדרשים ממך כמנהל ע"מ לבנות ולקיים קבוצת עבודה כפי שתוארה לעיל?

התנהלות זו כפי שהיא מתוארת כאן מצביעה על סיגנון ניהול מאפשר, מגדיל , סיגנון היוצר אוירה של הרמוניה, שמחה ומוטיבציה אמיתית למלא את התפקיד המשותף על הצד הטוב ביותר ובעיקר סגנון המתאפיין באינטליגנציה רגשית גבוהה של המנהל.


מה הופך אותנו למנהלים טובים, למנהלים שסביבת הניהול שלהן מתאפיינת בהתנהגות המתוארת לעיל?


ראשית יש לזכור שלהיות מנהל זה לא סטטוס, להיות מנהל זה תפקיד ומכאן נגזר – שכל התנהלות שלי כמנהל מול העובדים שלי באה מכורח תפקידי (ולא מכורח הסטטוס שניתן לי).


1. מנהל טוב יודע לגלות בכל עובד את הכישרון הייחודי לו, את אותו דבר שבו הוא מצטיין ויודע לנצל כשרון זה לטובת המערכת ולטובת עבודת הצוות המשותפת, מנהל טוב מתנהל כמאמן , הוא עוזר לעובד לגלות את הנקודות החזקות שבו וממנף אותם לטובת ביצוע המשימות המשותפות.


2. מנהל טוב מקשיב הקשבה אמיתית לעובד, לזווית הראייה המיוחדת לו ומכבד את דעותיו ורעיונותיו.

3. מנהל טוב מאפשר ביטוי חופשי של מחשבות, רעיונות ורגשות.

4. מנהל טוב ער לביצועים הטובים של עובדיו ודואג לציין את הישגיהם ולספק משוב חיובי בעת הצורך.

5. מנהל טוב יוצר גישה הרמונית בקבוצת העבודה, מעודד עבודת צוות ושיתוף.


6. מנהל טוב פתוח לשינוי, גמיש, פתוח ללמידה ומשמש דוגמא אישית במי שהוא כבן-אדם.


7. מנהל טוב מתייחס לעובד כאל אדם שלם, בעל תחומי חיים נוספים מעבר לתפקידו בעבודה, מכיר ומתעניין בתחומים אילו ותומך במימוש האישי שלו מעבר לתפקידו בעבודה.


8. מנהל טוב דואג להקנות תחושת שייכות לעובד, על העובד להרגיש נחוץ, מועיל, בעל תפקיד משמעותי, תורם ובעל ערך.


9. מנהל טוב משתף בקבלת החלטות שיש להן השפעה על קבוצת העבודה, מתייעץ עם עובדיו ומנהל עימם תקשורת פתוחה.

10. מנהל טוב הוא מנהל מאפשר, נותן מרחב, מנהל הנותן לעובד את התחושה שהוא סומך עליו ונותן לו להיות ראש גדול.

11. מנהל טוב הוא מנהל היוצר התלהבות והרגשה חזקה של "ביחד".

12. מנהל טוב מבין שתפקוד טוב ותפוקות גבוהות בעבודה הן פונקציה ישירה של עובדים שמחים ומאושרים ומתוך כך הוא דואג להלך הרוח הן של הפרט (מתן תשומת לב ויחס אישי) והן של הקבוצה (יוזם פעילויות מעשירות מחוץ לשגרת העבודה).

13. מנהל טוב דואג לשתף את עובדיו בכל מידע רלבנטי היכול לתמוך בהם ובמילוי משימותיהם.

14. מנהל טוב מוצא את הדרך ליצור "גאוות יחידה", משהו המייחד את קבוצת העבודה שלה.


15. מנהל טוב דואג שעובדיו "יראו את התמונה כולה", ויכירו בערך ובתרומה של משימותיהם השוטפות לארגון כולו ולמטרותיו.


מנהל טוב שם פוקוס על יחסים: יחסים טובים בינו לבין עובדיו ויחסי עבודה טובים בין העובדים לבין עצמם, מתוך הכרה ברורה שרק מתוך כך התוצאות הרצויות כבר יגיעו.


כל המנהלים באשר הם - קיבלתם מתנה.

יש לכם את הזכות להשפיע, הזכות להצמיח אנשים, הזכות לתרום לעובדים שלכם ולארגון שאתם מייצגים, הזכות להוות סמל, זכות נפלאה להראות שאפשר אחרת ובעיקר הזדמנות להציג מודל ניהולי אנושי וחם. הרימו את הכפפה, אתם יכולים!